Про Budni
Наші продукти
Інноваційна група компаній KNESS працює в галузі відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та розподільчих мереж. Зараз у штаті – понад 900 працівників, і бізнес продовжує рости, зокрема – реалізовувати проєкти по всій Україні та за її межами. Для цього необхідно залучати таланти з різних галузей – зокрема, науки та будівництва у сфері ВДЕ. Які складнощі виникають та які переваги роботодавця приваблюють фахівців? Редакції онлайн-журналу The Point розповіла Альона Кавка, HRD KNESS.
Про енергію сонця, корпоративну відповідальність та підтримку ідей
– Альоно, розкажіть про вашу стратегію та особливості продукту.
– KNESS – це група компаній міжнародного рівня, яка народилася 11 років тому в Україні. Наша місія – забезпечити доступ до чистої енергії для кожного.
Стратегічна мета нашого інноваційного бізнесу – 100% відновлюваної енергії в Україні та світі. А тому більшість наших проєктів пов’язані саме з переходом на використання відновлюваної енергетики.
Ми проєктуємо та будуємо об’єкти відновлюваної електроенергетики (фотоелектричні станції (ФЕС), вітрові станції, біогазові установки) та розподільчі мережі, виробляємо обладнання для відновлюваної енергетики, забезпечуємо сервісне обслуговування енергетичних об’єктів. У нас є інноваційний RnD-центр, який досліджує ринок технологій та сценарії його розвитку, розробляє новітні технології генерації та акумулювання енергії.
Один із продуктів KNESS – інноваційна модель електропостачання, що дає можливість підприємствам зменшити витрати на електричну енергію, а отже – зменшувати собівартість продукції.
Сонячна електростанція будується безпосередньо біля підприємства або на його даху та підключається до його внутрішніх електричних мереж. Таким чином власник споживає чисту електроенергію з власної ФЕС, а решту докуповує з ринку.
Ми пропонуємо клієнтам комплексний продукт. Наприклад, якщо підприємство планує працювати з альтернативною енергетикою з екологічних та економічних мотивів, ми розробляємо проєкт, допомагаємо залучити інвестиції, виробляємо сонячні панелі, будуємо станцію, плануємо витрати енергії, закуповуємо її, і в результаті – допомагаємо клієнту балансувати традиційну та відновлювану енергією, надаємо сервіс обслуговування сонячних станцій.
У найближчих планах – розширення діяльності за кордоном. Отже, можливості для розвитку кар’єри є не лише в Україні, а й в глобальному масштабі.
– Енергетика є критичною сферою, адже впливає на глобальні процеси, зокрема – кліматичні. Розкажіть про напрями корпоративної соціальної відповідальності, які є важливими для KNESS.
– Наші CSR-ініціативи відповідають нашій місії та стратегії. KNESS підтримує й розвиває проєкти у галузі освіти, спорту та екології. Розвиває чисту енергію спорту, здоровий спосіб життя, активне дозвілля та наполегливість у досягненні найвищих результатів. Ми співпрацюємо з громадськими та студентськими організаціями, проактивною молоддю.
Багато проєктів направлені на те, щоб розповісти людям (зокрема, школярам) про переваги переходу на чисту енергію, турботу про екологію, особисту відповідальність за кліматичні зміни тощо.
У межах CSR наші співробітники ініціюють та підтримують екологічні ініціативи: ми впровадили сортування побутових відходів, беремо участь в акціях з посадки дерев.
Також вже традиційними для команди стали донорські дні на підприємстві, а донорський рух у KNESS налічує понад 70 учасників. Ми активно підтримуємо участь співробітників у спортивних заходах, забігах, популяризуємо здоровий спосіб життя та активний відпочинок. Розвиваємо напрями, які допомагають реалізувати особисті цінності наших працівників, що корелюють із корпоративними.
– Один із фокусів вашої компанії – генерація та підтримка інновацій. Як саме ви мотивуєте співробітників до цього?
– Ми розвиваємо культуру інновацій. За теорією еволюційної динаміки Дона Бека, компанія має культуру успіху. Працівникам надається високий рівень свободи й відповідальності. Кожний працівник має багато повноважень. У компанії діє правило, що кожен має право на помилку, якщо ця помилка пов’язана з бажанням змінювати та змінюватися на краще, такий підхід об’єднує команду і забезпечує відсутність неуспішних проєктів.
Запорука нашого успіху – це відкритість і готовність почути ідеї та зауваження колег.
Водночас працівники готові, що всі пропозиції обговорюються та критикуються, отже, їх треба захищати. У разі прийняття, команда спільно працює над реалізацією.
Культуру підтримують управлінські практики та HR-процеси. Компанія вміє дякувати та визнавати внесок кожного працівника. Наприклад, KNESS пропонує додаткові заходи заохочення в рамках реалізації окремих проєктів. Це також про реалізацію інноваційності, адже проєкти починаються саме з ідеї, як покращити бізнес, виробництво чи продукт. І кожний працівник розуміє, як може впливати, зокрема, й на свою винагороду через розвиток компанії.
Для розгляду пропозицій працівників створений спеціальний комітет – «Простір ідей». Ми розглядаємо та приймаємо найрізноманітніші пропозиції. Наприклад, зараз на розгляді ідея сонячної велопарковки біля офісу в Вінниці – адже багато наших працівників приїздять на роботу велосипедом. Також із «Простору ідей» розпочався проєкт розробки автоматизованих програм управління фотоелектричних станцій. Автори кращих ідей отримують винагороду – від 5 000 до 50 000 грн. Загалом за два роки компанія виплатила понад 300 000 грн. Програма відкрита – ідею можуть пропонувати не тільки працівники.
До речі, частково функціонування нашого офісу забезпечується відновлюваними джерелами: гаряча вода – з допомогою геліосистеми, яка перетворює сонячну енергію в теплову, опалення взимку та охолодження влітку за допомогою теплових насосів, що використовують тепло та холод землі, значно зменшуючи споживання електроенергії. Цінності – в дії (усміхається, – прим. ред.).
– Чи змінилися ваші HR-процеси через пандемію?
– Ми адаптувалися до карантинних обмежень. Звісно, ввели нові правила, віддалену роботу. Щодо загальної тенденції діджиталізації – ми давно оцифрували багато процесів. Це допомагає нам залучати людей з інноваційним мисленням. Наприклад, уже в перший робочий день новий працівник сканує телефоном QR-код і отримує доступ до чат-бота, де зібрана вся необхідна для його роботи інформація – шаблони документів, заяв, службові контакти підрозділів та колег тощо.
З огляду на брак часу на тривалі тренінги й тренд мікронавчання, через Telegram-канал ми проводимо і короткі навчальні програми. Знімаємо відеоролики про нові інструменти. Зараз плануємо так само інтегрувати політики, стандарти, процеси та продукти компанії – в цікавому та компактному форматі.
Облік часу, присвяченого проєктам, ми також починаємо вести через бот. Це також прояв нашої культури довіри: щодня колегам на телефони приходять нагадування, вони фіксуватимуть години, і дані автоматично надсилатимуться керівникам.
Звісно, ми проводимо менше корпоративних заходів, за можливості, переводимо їх в онлайн-формат. Однак влітку плануємо сплав, у якому візьмуть участь близько 100 працівників.
Переводимо соціальні програми внутрішнього спрямування у більш зручний формат – наприклад, щорічний медогляд на території компанії.
Про залучення наукових талантів, рекрутинг «із доставкою» в регіони та за кордоном
– Галузь енергетики швидко трансформується, і важливо забезпечувати бізнес кваліфікованими фахівцями. Як щодо ринку талантів – чи великий дефіцит?
– Насамперед відзначу загальну проблему – низьку поінформованість українців щодо перспектив роботи за фахом в Україні. Багато людей вважає більш престижним виїхати на збори полуниці в Фінляндію, ніж працювати на виробництві чи будівництві тут. Водночас багато українських компаній на кшталт нашої пропонують більш цікаві умови працевлаштування саме в Україні.
KNESS – відповідальна та прозора компанія, ми гарантуємо офіційне працевлаштування та зарплати, повний соціальний пакет, комплексні програми страхування й додаткові виплати (наприклад, на весілля та народження дітей), оплачуване навчання (зокрема, й англійській мові, адже у 2022 році плануємо перейти на неї, як мову ділового спілкування). Щоб підвищувати зацікавленість у професіях, ми співпрацюємо не тільки з вишами, а й школами.
– Які фахівці найзатребуваніші в KNESS?
– Відзначу дві категорії. По-перше – науковці для інноваційного центру: інженери-технологи, хіміки-лаборанти (наприклад, одна з команд працює з водневими технологіями), а також IT-фахівці в RnD.
Ми залучаємо максимум джерел для пошуку наукових талантів: працюємо з університетами з перших курсів, запрошуємо на практику, шукаємо й фахівців за кордоном.
Рівень підготовки в вишах не завжди достатній, тому важливіше – знайти людей, дійсно зацікавлених у професії, яких компанія готова розвивати. Багато хлопців та дівчат, яких цікавить сфера науки, також від’їжджають за кордон у пошуках можливостей. Але ми створили умови, задля яких їм цікаво повертатися в Україну: новітній RnD-центр, сучасна лабораторія, технології, окремий креативний простір, комфортні зони для відпочинку та дозвілля. І, звичайно, повага, адже вони – наш мозковий центр.
Ми готуємо для наших науковців-інноваційників спеціальну систему навчання – не тільки стандартного, а й спеціалізованого. Наприклад, організуємо обмін досвідом із закордонними науково-дослідними інститутами й науковими клубами. Це стане нашою додатковою перевагою як роботодавця. Та поки ми ще не анонсували дану програму, тому ви – перші (усміхається, – прим. ред.).
Також у нас є велика потреба в залученні працівників у регіонах для обслуговування станцій (наприклад, електромонтерів, диспетчерів). HR-и виїжджають у територіальні громади, поряд із якими будуватимуться станції, проводять роз’яснювальну роботу та заздалегідь знаходять людей, яким цікаво працювати в компанії й отримувати гідну винагороду. Також на місцях проводиться профільне навчання.
Наразі у нас зараз відкрито 20 вакансій для різноробів на будівництво станцій. Офісні вакансії складають лише близько 10% від всіх вакансій KNESS.
– За допомогою яких джерел ви залучаєте фахівців?
– Для рекрутингу в регіонах співпрацюємо з місцевими центрами зайнятості. Розміщуємо вакансії на сайтах пошуку роботи, основний канал для всіх груп вакансій – robota.ua. На одному з підприємств у нас є програма «Приведи друга» (передбачений фінансовий бонус після випробувального терміну рекомендованої людини). Цей інструмент ефективно працює, тому ми хочемо розповсюдити цю практику.
Про збіг цінностей, таланти «на виріст» і проактивність у пошуках роботи
– Чи зважаєте ви на цінності та особисті якості кандидатів під час відбору?
– Так, це навіть важливіше за досвід.
Пріоритет для нас – це відповідність цінностей кандидата нашим.
Загалом для нас важливі інноваційність, відкритість новому, гнучкість, чесність, готовність розвиватися разом із компанією, лідерство у своєму напрямку. До речі, працівникам, які приходять до нас із компаній з «червоними» культурами, важко пристосуватися до такої спокійної та відкритої культури. Вони очікують токсичних відносин та корпоративних інтриг, а в нас цього немає. Є повага до людей, їхніх думок та емоцій.
– Як ви зберігаєте таланти в компанії?
– Ми розвиваємо кадровий резерв. З поточного року розгортатимемо системний підхід. Зазвичай, у компаніях СЕО не входить у перелік посад, для яких готують наступників, але в нас це ініціював саме керівник. Для нашого CEO важливо, щоб через 4-5 років були підготовлені ефективні наступники, і особисто братиме участь у їхньому розвитку. Загалом працівники мають безліч можливостей для росту. Керівні посади доступні: якщо є мета – треба навчатися, проявляти себе, капіталізувати свій напрямок.
– Які поради ви дасте кандидатам, які хочуть долучитися до вашої команди – що стане перевагою для вас як роботодавця?
– Будувати кар’єру усвідомлено з самого початку. Насамперед зрозуміти, що вам подобається, в якому напрямку ви хочете розвиватися. Зважайте не тільки на фінансовий фактор, а й на збіг з компанією за цінностями та місією. Шукайте різні можливості для комунікацій із компанією. Відгукуйтеся на вакансії, знайдіть HR-ів та керівників у соціальних мережах та напишіть мотиваційні листи, розкажіть, чому саме вам подобається компанія. Навіть якщо зараз відкритої вакансії немає – вас запам’ятають, і в майбутньому, коли буде нагода, запросять на співбесіду.
Фото надані компанією KNESS.
Читайте більше за тегами: