Про Budni
Наші продукти
Як за чверть століття не втратити лідерських позицій та оптимізму у розвитку, ми запитали у працівників компанії «Віннер». У розмові взяли участь член Правління Віннер Груп Україна, директор з персоналу та організаційного розвитку Сергій Рудь, та менеджер з корпоративних комунікацій та корпоративної соціальної відповідальності Анастасія Войткевич.
– Сергію, розкажіть про славетну історію компанії – все-таки 26 років?
Сергій Рудь: Так, все почалося в 1991 році, коли під час тенісного Уїмбілдонського турніру один з керівників Ford запропонував Івану Гинянському, американцю українського походження, представляти цей бренд в Україні. На той час пан Гинянський вже був власником дилерських підприємств під назвою «Віннер» у Делавері та Пенсильванії, і сама ідея створити щось значне для України, яка тільки-но стала незалежною, дуже сподобалася йому. Більше того, йому хотілося не просто відкрити дилерський центр, а стати саме імпортером Ford в Україні й офіційно представляти цей видатний бренд на всій території держави. І цю ідею він успішно втілив у життя.
І вже у 1992 році компанія Віннер почала представляти бренд Ford в Україні. А поступово ми розширилися, і в 2000 році з’явилася ще одна марка – Volvo. В 2004-2005-х роках – Jaguar, Land Rover і Porsche, а в 2016 році – Bentley.
Наша компанія зростала досить активно, і на сьогодні Віннер – це група компаній, до складу якої входять чотири основні напрями, а саме: компанія Віннер Імпортс Україна – імпортер шести зазначених вище брендів світового рівня; Winner Retail, який складається з мережі наших власних дилерських центрів; Winner Fixed Assets, куди входять компанії з управління нерухомістю, інвестиціями, будівельна компанія та інші, а також компанія Віннер Лізинг, яка вже третій рік динамічно розбудовується і пропонує нашим клієнтам конкурентні умови по придбанню автомобілів через інструмент лізингу.
І ми не зупиняємося в нашому розвитку. Наразі ми будуємо наш дилерський центр Bentley, який розпочне свою роботу вже влітку на Бориспільській трасі поруч із нашими іншими дилерськими центрами Порше Центр Київ Аеропорт та Ягуар Ленд Ровер Київ Аеропорт. В цьому році в Капітанівці поруч з нашим дистриб’юторським комплексом розпочинаємо будівництво нового логістичного центру і навчального комплексу Winner Driving Center. А ще через рік розпочинаємо роботу над побудовою сучасного центру з кузовних ремонтів Winner Collision Center.
– А як розвивався бізнес з точки зору людей?
Сергій Рудь: Розкажу вам одну історію. Першим працівником нашої компанії, якщо не враховувати власника, був Богдан Кульчицький – перший генеральний директор, теж американець українського походження. Але коли пан Гинянський запропонував йому допомогти започаткувати бізнес в Україні, на той час у Богдана були сумніви щодо сприятливих умов в країні: «Як це можна зробити? Я ж не вмію красти, не беру хабарів…». На що Іван Гинянський відповів: «Саме тому ти поїдеш і доведеш, що в Україні можливо побудувати чесний і прозорий бізнес».
Саме так і закладалася історія Віннер, зокрема в плані роботи з людьми, – на основі чесності та прозорості. В нас є багато історій – яким чином вдалося, попри різні перепони з боку державних органів, все-таки побудувати правильний і прозорий бізнес. Так, це вийшло довше, ніж хотілося, але вийшло. Чесність та прозорість – це те, що лежить в основі нашої компанії. Це наші базові цінності, і ми від них не відходимо.
Але повернемося до людей. Люди – це найцінніший наш актив, те унікальне, чим компанії відрізняються одна від одної. Розуміючи це, ми намагаємося дбати про людей, створювати всі умови, щоб вони працювали з нами, розвивалися й були щасливі на своєму робочому місці. А будуть щасливі вони – буде успішна й компанія.– І як, виходить?
Сергій Рудь: Звичайно, про це можна запитати самих працівників. Але плинність кадрів у нас, в умовах поточних викликів на ринку, складає 13-14%. І здебільшого вона зумовлена трудовою міграцією, бо, наприклад, будівельників, технічних спеціалістів в Польщі, Словаччині запрошують на зарплати в 3-4 рази вищі, ніж в Україні. Хоча, наприклад, водії-міжнародники потім до нас повертаються. Адже гроші закордонні роботодавці, можливо, пропонують й кращі, але умови – набагато гірші.
– А які умови праці ви пропонуєте вашим працівникам?
Сергій Рудь: Оскільки наш офіс розташовано в с. Капітанівка (Київської обл. – Ред.), декого це відлякує: «Далеко добиратися». Але ми робимо все, щоб працювати людям було максимально комфортно і, при цьому, – результативно.
До офісів Віннер в Капітанівці та наших дилерських центрів на Бориспільській ми маємо розвозку. Наприклад, в Капітанівку наш автобус двічі вранці (на 8.00 та на 9.00) привозить працівників й двічі ввечері (о 17.00 та 18.00) відвозить. У нас графік роботи «фікс-флекс», тобто люди можуть обирати, на котру вранці приходити, на восьму чи на дев’яту. В кого є автомобіль, може погодити інший графік. У керівників, звісно, більші навантаження, але вони забезпечені автомобілями.
– У них є службові авто?
Сергій Рудь: Так. Але не всі посади передбачають наявність службового авто. Це залежить від рівня (грейду) посади та функції керівника. Менеджери бізнес-напрямів, наприклад, керівники з продажу та післяпродажного обслуговування, мають службові автомобілі. Директори відповідних департаментів та компаній – також. Як правило, це різні моделі брендів Ford або Volvo. А якщо це бренд-директор, який представляє певний бренд, то він їздить тільки на ньому. Наприклад, бренд-директор Jaguar Land Rover – на автомобілі Jaguar чи Land Rover.
Всі інші працівники мають знижки на нові авто. Є ще інша пільга – можна придбати автомобіль на аукціоні. Ми хочемо, щоб працівники користувалися автомобілями наших брендів, тому службові машини йдуть на аукціон за вигідними цінами – і люди купують ці авто. Якщо авто не купують працівники, тоді вже продаємо його клієнтам.
Безпосередньо в самих офісах ми також створили належні умови. Тут, у Капітанівці, у нас є три траси здоров’я, де працівники можуть прогулятися. Є басейн та спортзал з фітнес-інструктором, чемпіоном України з пауерліфтингу. Спортзал відкритий щоденно – працівники можуть або до роботи займатися спортом, або під час обідньої перерви, або після роботи. Я особисто під час обідньої перерви використовую таку можливість. Пішов у спортзал, позаймався – і до кінця дня прекрасно і продуктивно працюєш. Також можна прийти в зал на вихідних. Працівники, які живуть поруч, приїжджають із сім’єю.
– Це безкоштовно?
Сергій Рудь: Звісно. Крім того, тим, хто працює в наших офісах, де немає спортзалу, ми компенсуємо вартість абонемента у фітнес-клубі, щоб ці працівники також мали можливість займатися спортом. Спорт ми дуже підтримуємо. У нас є також власний майданчик для стрітболу.
Анастасія Войткевич: Наша гордість – футбольна команда. Хлопці її самі створили. Ми ходимо вболівати за них, коли вони беруть участь у турнірах.
В нас дуже активні люди, і їх легко залучати до різноманітних заходів. Минулого року 87 наших працівників взяли участь у «Пробігу під каштанами», і ще багато прийшли їх підтримати. В нас були футболки зі слоганом «Дбай про Україну, перемагай з «Віннер». Бігли голова Правління, один із членів Правління.
Крім того, в нас працює активна стратегія на внутрішнє залучення команди і волонтерство. Ми проводимо день донорства крові в нашому офісі разом із проектом Донор UA. Працюємо також в інших напрямах соціальної активності, наприклад, допомагаємо дитячим будинкам. Розвиваємо концепцію Green Office, спрямовану на захист довкілля та підвищення екологічної свідомості наших працівників . Наприклад, в офісі є станція сортування небезпечних відходів.
Ми також піклуємося про здоров’я наших співробітників, забезпечуємо їх медичним страхуванням і страхуванням життя.
Сергій Рудь: Ми надаємо можливість придбати пакет медичного страхування усім без винятку працівникам компанії та членам їхніх родин (чоловіку/дружині та дітям) з першого дня роботи.
Також є ще додаткові соціальні пільги. Наприклад, при одруженні та народженні дітей ми надаємо працівникам додаткові дні відпустки та фінансову допомогу. Крім того, ми можемо надавати автомобілі – наприклад, Land Rover на весілля.– Може, й картоплю для їдальні самі вирощуєте?
Сергій Рудь: Ні. Не вирощуємо. Але харчування для працівників організовуємо. У нас чотири локації, і в кожному офісі ми забезпечуємо працівників обідами з відповідною компенсацією витрат. Звісно, хто хоче, приносить свою їжу, в нас є холодильники і мікрохвильові печі. Щороку ми переглядаємо умови компенсацій і меню.
– Наразі компанія росте, і їй потрібні нові люди. Хто вони?
Сергій Рудь: Перш за все, ми шукаємо людей, які відповідають нашим цінностям. Звертаємо увагу на професіоналізм, відкритість, чесність, відповідальність. І результативність також. Важливо, щоб люди були орієнтовані на перемогу, були драйвовими, любили цікаві челенджі, класні та розвиваючі завдання.
Оскільки наша компанія американсько-українська, на багатьох посадах також важливе володіння англійською мовою. Адже зустрічі, листування, комунікація в цілому – все відбувається англійською. Це також запорука майбутнього зростання в компанії.– Чи допомагає компанія, якщо людина трохи не дотягує по софт-скілз? Наприклад, рівень англійської трохи нижчий, ніж потрібно.
Сергій Рудь: Кожен працівник має доступ до нашої кар’єрної системи – там вказано всі напрями, всі посади, і що потрібно робити, щоб зростати.
Раніше ми організовували курси англійської мови, в офіс приїжджали викладачі. Але це не працювало. Зараз ми кажемо: «Окей, колего, якщо ви хочете вивчити англійську мову, йдіть на курси. І коли ми отримаємо підтвердження, що курс засвоєно, компанія компенсує з ваших загальних витрат на вивчення мови 75%». І люди цим користуються.
Ми не змушуємо всіх «дертися нагору». Це особистий вибір кожного. Але ми допомагаємо.
А ще у нас немає випробувального терміну як такого.– Незвична ситуація. Зовсім немає?
Сергій Рудь: В нашій компанії випробувальний термін кожного дня. Немає такого – попрацював 20 років, досяг прекрасних результатів і тепер «спочиваєш на лаврах». Працюємо кожного дня. Результати показуємо кожного дня. І оцінюємо кожен день.
До того ж, ми усвідомлюємо, що багато працівників вміють гарно себе продавати. Тому ще на етапі співбесід даємо практичні завдання, які допомагають зрозуміти рівень професіоналізму, креативності та впевненості кандидата.
Ми намагаємося максимально перевірити людей, щоб вони не потрапили в компанію, де їм буде некомфортно. Та й ми не хочемо витрачати час на пошук нового кандидата. Врешті, нам це вдається, бо в середньому на рік з компанії йдуть всього дві-три людини протягом перших трьох місяців роботи.
Натомість, набагато більше тих, хто в компанії вже 10, 15, 20 років і більше. У нас є програма «Recognition program». В рамках цієї програми людей, які пропрацювали 5, 10, 15, 20, 25 років в компанії, ми певним чином відзначаємо.– А 25-річників багато?
Сергій Рудь: У 2019 році буде семеро. У 2018-му було двоє. Взагалі, в цьому році ми матимемо 70 співробітників-ювілярів. У нас люди затримуються надовго. Багато керівників виросли з консультантів або механіків.
– Років за 10-15?
Сергій Рудь: Не одразу консультант стане хорошим директором. Це довгий шлях. До речі, ми запустили дві програми, які дозволяють працівникам планувати своє зростання з фахівця до менеджера. А потім – з менеджера до топ-менеджера.
Наприклад, після доволі ретельного відбору в 2017 році 15 працівників на одну з таких програм розвитку, на сьогодні 9 з них вже підвищені до директорських посад. Так, вони не на 100% ще готові, але ми даємо їм шанс. І в компанії все більше таких кейсів.
Раніше в нас була ситуація, коли 70% вакансій ми закривали зовнішніми кандидатами, а 30% – внутрішніми. Ми намагаємося це змінити до навпаки – і нам вдається. Ми завжди даємо шанси на розвиток нашим працівникам. Кожну вакансію, як правило, анонсуємо на внутрішньому і на зовнішньому ринках. Але перевагу віддаємо внутрішнім кандидатам. Саме з ними ми проводимо перші співбесіди. І лише, якщо немає внутрішніх кандидатів, тоді вже беремо зовнішніх.
– Яка у вас система онбордінгу для нових співробітників?
Сергій Рудь: В перший робочий день в нас відбувається Induction Day – ми показуємо новому співробітнику фільм , з якого він може зрозуміти, що відбувалося в компанії за всі ці 25 років. Розповідаємо, як ми працюємо, як у нас побудована комунікація. Далі новачка чекає екскурсія по офісу, знайомство з майбутніми колегами, керівниками. Також на внутрішньому порталі робимо анонс про нового співробітника.
– Напевно ще брендовану кружечку вручаєте?
Сергій Рудь: Кружечку отримують на New employee meeting, який влаштовуємо через 2-3 місяці роботи нового члена команди. Це неформальна двогодинна зустріч-знайомство між Правлінням групи компаній та нашими новими працівниками. Кожен член Правління розповідає про себе, про свій кар’єрний шлях, хобі, ділиться цікавими історіями. Кожен новий працівник також розповідає про свою кар’єру, як він потрапив у компанію, як хоче розвиватися у Віннері, які його очікування. Петро Рондяк, наш голова Правління, особисто розповідає про наші цінності, особливості культури, дає свою електронну адресу та заохочує працівників писати йому особисто.
– А, може, на листи, що надходять на ту електронну адресу, відповідає піар-відділ?
Сергій Рудь: Ні, він особисто це робить.
Крім того, ми супроводжуємо людей в період їхньої адаптації. Після року роботи Петро особисто з кожним новим працівником зустрічається знову. Розпитує, як пройшов перший рік, які є кар’єрні амбіції, дає поради. Це великий пріоритет в його робочому графіку, хоча він розписаний наперед як мінімум на півроку.
Далі є ще 5-річні ювілеї, які також відзначаються особистою зустріччю з головою Правління. А для ювілярів, які пропрацювали в компанії 10, 15, 20, 25 років, ми організовуємо окремий ланч в ресторані, даруємо їм подарунки, згадуємо, як все було.Ми намагаємося не втрачати цей зв’язок із людьми, тому що компанія оновлюється постійно.
Анастасія Войткевич: А ще у нас є своя внутрішня соціальна мережа Yammer. Там публікуються всі наші новини: нові обличчя, привітання з днем народження, інформація про закриті івенти, цікаві відео. Ми запустили її в минулому році.
– Поговоримо про позаофісне життя. Які спільні інтереси є у співробітників?
Сергій Рудь: На кожен підрозділ виділяється певна сума, яку працівники можуть витратити на спільне дозвілля. Наприклад, ми нашою командою в минулому році їздили на пароплаві на острів, влаштовували спортивні змагання.
Звісно, є корпоративи для всієї компанії – наприклад, раз на рік ми зустрічаємося на новорічному святкуванні, а кожні 5 років – на Gala night. На ці гала-вечірки ми запрошуємо додатково всіх наших співробітників, які пішли на пенсію з Віннеру. Раз на два роки у нас є також загальна стратегічна зустріч, коли ми збираємо всіх працівників і презентуємо – де ми є, яка наша стратегія, куди ми рухаємося далі.
Крім того, організовуємо сімейні пікніки. Наприклад, на останньому такому заході, у клубі «Гранд Адмірал», було десь 1200 людей із сім’ями.
– На що розраховувати людям, які хочуть до вас прийти?
Сергій Рудь: Ми віримо в сильну Україну, в її майбутнє. Тому ми тут і працюємо. Труднощі є й будуть, і чітко щось передбачити в нашій країні неможливо. Але ми фокусуємося на тому, що є у зоні нашого впливу. Ми знаємо, що хочемо розбудовувати наш бізнес і надихаємо своєю вірою наших працівників.
За останні три роки ми оновили нашу мережу, побудували з нашими партнерами 13 нових дилерських центрів, а в планах маємо ще 7 нових.
Ми розбудовуємо інші напрями бізнесу, про які я вже згадував, які підтримують нас і балансують всю Групу компаній.
Ми завжди дбаємо про людей, особливо в скрутні часи. Наприклад, коли трапився колапс гривні, наш власник в дуже складний час підняв всім працівникам заробітну плату на 35%.Тому що розумів: хоч ринок і впав, але з часом підніметься, а команду треба підтримати вже зараз. І кожного року ми переглядаємо умови праці для наших працівників, робимо їх конкурентними та привабливими.
І поступово ми почали йти вгору. Ми перебудували нашу стратегію, переглянули бізнес-модель і вже третій рік поспіль виходимо в прибуток. Завдяки цьому ми інвестуємо кошти в корпоративну соціальну відповідальність. Наприклад, розпочали повну реконструкцію неонатального корпусу Львівської обласної лікарні із заміною всього обладнання на сучасне. В минулому році ми подарували цій лікарні два реанімобілі. І таких соціальних проектів різного масштабу у нас лише в минулому році було 48.
Читайте більше за тегами: