Перші дії та кроки під час війни

24 лютого 2022 року, щойно ми вперше почули про те, що почалася війна, всім працівникам було оголошено залишатись вдома, берегти себе та свої родини та чекати нових розпоряджень керівництва. Лише кілька осіб відділу персоналу та адміністративного відділу приїхали в офіс для того, щоб розробити чіткий план, як ми будемо реагувати та діяти та для того, щоб завчасно виплатити зарплату працівникам та допомогти декільком десяткам співробітників евакуюватись на Західну Україну.

Про евакуацію, перевезення та допомогу з розташуванням

З першого дня війни компанія організовувала перевезення працівників на Західну Україну, в терміновому порядку було замовлено 2 автобуси та вивезено працівників до Львова та Ужгорода. Також допомагали працівникам інформативно та консультували їх про евакуаційні потяги.

Для працівників, які покинули свої домівки та переїхали в інші безпечні місця, компанія допомагала оплачувати оренду житла протягом певного періоду час. Працівників, які хотіли покинути територію України, компанія консультувала як і коли безпечно перетнути кордон та де знайти прихисток і допомогу. Співробітникам, які виїхали за кордон, ми допомагали знайти офіс для зручної віддаленої роботи на підтримку українського офісу.

Для працівників, які виявили бажання й надалі працювати в Європі, ми знайшли роботу в представництвах «Хуавей» за кордоном та допомагали з оформленням переведення по внутрішнім системам в той самий час, коли працівники оформляли дозвіл на роботу в тій країні, в яку перемістилися.

Про психологічну підтримку

В перший день війни був створений чат в Telegram, в якому відділ персоналу інформував працівників про останні розпорядження керівництва, новини, надавав консультації та допомогу, а також відповідав на всі питання працівників.

Одразу ж компанія закупила послуги психологічної онлайн-допомоги для працівників. Кожен співробітник в разі поганого психологічного самопочуття чи депресії мав змогу зателефонувати та поспілкуватись з психологом та отримати поради від спеціаліста.

Керівники компанії швидко усвідомили, що працівники хвилюються про розвиток та майбутнє компанії. У співробітників виникало багато питань щодо стратегії, подальших дій та організації робочого процесу, тому відділом персоналу було організовано онлайн-зустріч з генеральним директором компанії «Хуавей Україна» містером Ма Ці, директором відділу продажів та директором PR-відділу задля підтримання близької комунікації та зв’язку з працівниками.

Компанія, попри складне становище, не забувала про підтримку ментального здоров’я працівників і розділяла з ними важливі свята протягом періоду війни. Компанія «Хуавей» привітала зі святом Великодня працівників, що залишились на території України та розіслали поштою до найближчих відділень подарунковий пакунок, який складався зі смачної пасочки, шоколаду ручної роботи та баночки солоної карамелі.

А також відділ персоналу вже в процесі підготовки до привітання з китайським святом Dragon boat festival 2022, а саме замовлення традиційних китайській культурі подарункових ароматичних наборів для створення приємної атмосфери вдома, навіть якщо нашим працівникам довелося покинути рідний дім і їм треба створювати затишок в інших містах. Ароматичні саше також слугують приємним заспокійливим засобом, який приносить задоволення своїм приємним ароматом.

Незадовго після початку війни ми відновили привітання співробітників з днем народження.

Компанія з перших днів війни наполягала на безпеці своїх працівників, тому ніхто не вимагав, щоб працівники виконували свою роботу, кожен працював у силу своїх можливостей. Якщо хтось мав змогу повертатись до своїх функціональних обов’язків, працівники адміністративного відділу та відділу персоналу допомагали з доставкою робочих комп’ютерів з офісу до співробітника. В разі виникнення будь-яких технічних проблем наша ІТ-команда спритно та ефективно налагоджувала та вирішувала питання співробітників.

Як і де працівники облаштувалися в нових локаціях

Найбільша кількість наших працівників переїхала до Західної України, певна кількість переїхала за кордон (переважно сім’ї та родичі наших працівників, а також ті, хто бажали працювати за кордоном). Компанія винаймала готель недалеко від Ужгорода та крім цього адміністративний департамент організував пошук квартир в оренду у більшості міст на Заході та допомагали з прилаштуванням наших працівників у Львові та області. Також компанія не покидала працівників за кордоном, а саме тим працівникам, які виїхали з України, допомагали з пошуком житла, прихистків та місць, де можна виконувати свою роботу.

Вимушена релокація багатьох наших працівників має і позитивні сторони з точки зору обміну досвідом. Це стосується щоденної крос-культурної комунікації з колегами з європейських країн, що раніше могло відбуватися лише точково в рамках великих міжнародних заходів компанії. Частина персоналу за перші місяці після початку війни приїхали в Угорщину, Польщу, Словаччину, Чехію та інші країни ЄС. Варто зазначити, що (за відгуками наших колег) як місцеві жителі, так і співробітники «Хуавей» в інших країнах зустріли українців дуже тепло та надали всю необхідну підтримку.

Таким чином, «Хуавей Україна», з головним офісом у Києві, отримує поради та рекомендації з різних куточків Європи. А багато наших співробітників вже активно повертаються до столиці.  

(За версією Top Employers Institute, третій рік поспіль компанія Huawei сертифікована як найкращий роботодавець у Європі, зокрема у 10 країнах — Бельгії, Франції, Німеччині, Ірландії, Італії, Нідерландах, Португалії, Іспанії, Швейцарії та Великій Британії, – прим. ред.).

Про зарплати та нові вакансії

Починаючи з перших днів війни ми як компанія виконуємо всі свої зобов’язання перед нашими працівниками, виплачуємо зарплату в повному обсязі. В лютому та березні зарплата виплачувалась завчасно, зазвичай на 8-9 днів раніше обумовленого періоду. У квітні, коли в Києві стало спокійніше і більша частина працівників перебувала в більш безпечних місцях на Заході України або за кордоном, зарплату продовжили виплачувати у звичайному порядку. Окрім цього, в березні компанія виплатила фінансову допомогу всім працівникам, незалежно на їхньої посади та можливості працювати. Також тим працівникам, які працювали у важкий час та надавали допомогу нашим клієнтам – мобільним операторам, щоб втримати та надати мобільний зв’язок по всій Україні, було виплачено додаткові бонуси.

 

Крім цього ми співпрацюємо з п’ятьма провідними вишами країни та виплачуємо стипендії найкращим студентам у сфері телекому. На початку лютого розпочали проєкт з дуальної освіти, з двома провідними київськими університетами в лютому ми провели декілька лекцій у нашому офісі, після початку війни всі лекції було призупинено. В кінці квітня, коли в Києві стало більш-менш спокійно, ми відновили наші лекції, правда тепер вони проходять в онлайн-форматі, оскільки багато студентів та наших лекторів знаходяться в різних куточках України та за кордоном.

Компанія також співпрацює з п’ятьма великими технічними вишами та надала змогу виплачувати стипендії найкращим студентам технічних спеціальностей. Ці стипендії виплачуватимуться до червня включно. Кожного року компанія проводить свій проєкт з пошуку найкращих молодих талантів зі всієї України Seeds of the Future. З допомогою даного проєкту компанія протягом 10-14 днів допомагає учасникам опановувати знання з телеком та ICT-індустрії, китайської культури та бізнес-навичок. Цей рік не буде винятком і ми обов’язково проведемо проєкт в офлайн або онлайн-форматі.

Наша компанія кооперує та надає підтримку із впровадження наших «Хуавей ICT Академій» у багатьох профільних вишах. Компанія допомагає із впровадженням додаткових навчальних курсів для студентів та ділиться останніми найкращими досягненнями у сфері науки та техніки.

Текст та фото надані компанією.