Під час онлайн-зустрічі “UHR: Аграрна галузь під час війни”, яку організувала robota.ua, HRD Кернел, Agroprosperis Group та Тімак Агро Україна обговорювали, як воєнні дії на території України позначилася на галузі та співробітниках, які виклики наразі є в агросфері та як їх вирішити.

Ділимось основними тезами виступу Людмили Горової, HRD Agroprosperis Group, Senior certified professional SHRM-SCP.

Основні виклики

Серед головних викликів для Agroprosperis Group:

  • логістика;
  • пошук нових шляхів вивезення зерна, яке залишилося;
  • пошук нових клієнтів у Європі, оскільки ми, скоріше за все, у 2022 році не зможемо продавати через чорноморські порти;
  • переналаштування технологічного процесу (ми змінили сівозміну, культури, які вирощуємо, на менш об’ємні, оскільки в Україні обмежений об’єм зберігання).

Що б не було в країні чи у світі весна для аграріїв однакова. В країні війна, а на роботі посівна. 

В перший день війни ми прокомунікували з усіма співробітниками, сказали, що наразі пріоритет їхня безпека. Повідомили, що вони мають або евакуюватися, або залишитися — залежно від того, що вважають безпечнішим.

В перший день війни виплатили співробітникам зарплату наперед, плануємо виплачувати бонуси пізніше.

Швидко організували проєкт “АП прихисток” це наша база даних, куди співробітники, які мали житло в безпечних регіонах (вони були сконцентровані переважно біля наших підприємств в західних та центральних областях України), внесли інформацію про те, скільки людей вони можуть прийняти. А інші співробітники, які потребували житла та хотіли евакуюватися, швидко зв’язувалися з господарями. Таким чином наші люди змогли швидко переїхати в безпечні місця та мати місце роботи. COVID-19 нас підготував до віддаленої роботи, але для людей, які звикли кудись приходити на роботу, це було важливо.  

Допомога в період війни

Від початку війни наша компанія передала на потреби ЗСУ: 

  • 40 легкових автомобілів;
  • 63 вантажних автомобілі;
  • тисячі літрів палива, засоби безпеки для наших захисників та засоби зв’язку, обігрівачі, набори інструментів, армійські сухі пайки, продовольство, спальні комплекти та сотні інших речей від наших агрокомпаній для наших земляків.

Як війна змусила компанію трансформуватися

Наша компанія трансформується — це навіть відобразилося на нашому корпоративному символі китові, ми його перефарбували у блакитно-жовтий.

Швидко заснували благодійний фонд “Агропросперіс”, який офіційно зареєстрований і вже працює. Він почав працювати ще до реєстрації, оскільки перший внесок зробила сама компанія у розмірі 150 000$. Благодійний фонд створено з метою надання термінової гуманітарної допомоги людям, які постраждали внаслідок війни рф проти України, які проживають в регіонах діяльності групи компаній. 

Головна мета фонду збереження життя та здоров’я людей під час війни або посильне зменшення негативного впливу наслідків війни. 

Додаткові цілі:

  • допомога та підтримка мирному населенню після війни;
  • відновлення здоров’я;
  • відновлення стану житлових приміщень.

Благодійний фонд працює на людей з нашого найближчого кола: місцеві громади, орендодавці, волонтерські організації, які знаходяться поруч. 

Результати роботи фонду на сьогодні:

  • оброблено вже понад 200 заявок;
  • допомога надана в розмірі понад 2 млн грн;
  • частіше за все звертаються за допомогою Сумщина та Чернігівщина;
  • топ-3 напрямки допомоги: ліки та лікування, одяг, продукти.

Як приймалося рішення створити благодійний фонд компанія показала приклад, а співробітники активно долучилися, почали підтримувати. У закритій групі у Facebook ми почали відкрито писати історії про волонтерів, наші офіси перетворилися на польові кухні, жінки годували військовослужбовців, чоловіки доставляли продукцію. Але коли ми запустили такий активний флешмоб у Facebook, то дізналися, що наші люди по-різному допомагають: хтось проводить курси з надання домедичної допомоги, айтівці влаштовували домашні кінотеатри у бомбосховищах, хтось допомагає з евакуацією з точок бойових дій, хтось у себе вдома готує їжу, доставляє вантажі, рятує домашніх тварин. 

Це потужний рух. У нас є офіс на Кіпрі, співробітники, які переїхали туди ще у 2021 році працювати за контрактом, підтримують нас: ходять на мітинги, проводять благодійні ярмарки. Ми про них також пишемо на нашій сторінці у Facebook.

Як працюємо з командами

  • Щоденні наради в Zoom (акцент на тому, що безпека людей на першому місці). Говоримо про те, що наш пріоритет зберегти команду, ми не плануємо скорочень, гарантували людям виплату зарплати та бонусів.
  • Онлайн-ефіри з керівництвом 1 раз на місяць. Говоримо про поточний стан, які виклики, що змінюється, що робимо. Відповідаємо на питання, які співробітники ставлять керівництву. 
  • Продовжуємо знімати відео про наші агрокомпанії та елеватори. Це спосіб підтримки зв’язку зі співробітниками. Показуємо, що життя продовжується, робота продовжується. Наразі у нас вже немає компаній, які знаходяться на окупованих територіях, вони вже теж почали посівну. Тому їм важливо бачити, що життя не зупиняється і компанія працює.
  • Спілкуємося на закритих сторінках у Facebook та Viber. У Facebook найпопулярніша рубрика “#наближаємо перемогу”.
  • Спілкуємося з людьми через HR-бот. З тих функцій, що були додані під час війни перенесли основну важливу інформацію, подали її коротко, в інфографіці. Наприклад, у разі хімічної атаки співробітник може, натиснувши кнопку в HR-боті “Хімічна атака”, дізнатися, що не можна робити і що потрібно зробити. Ми розуміємо, що в критичних ситуаціях люди можуть не згадати, розгубитися і не знати, де шукати інформацію. Порадили працівникам зробити скріншоти, щоб у разі, коли не буде зв’язку, можна було дізнатися важливу інформацію з пам’яті телефона.
  • Навчальний АП-портал. Стосується виробничого навчання. Посівна почалася, оскільки деякі компанії змінювали технології, поповнюємо і проводимо вебінари на ці теми, розміщуємо на порталі. Це короткі відеотренінги, співробітник може переглянути його перед виходом, наприклад, на поле і щось згадати. Працівник заходить в телефон, натискає на потрібне відео, переглядає його 2-3 хвилини і може приступати до роботи.

Подивитися запис онлайн-зустрічі з часовими мітками для кожного спікера можна за посиланням. 

Підписуйтесь на канал robota.ua в Youtube. Коментуйте, поширюйте відео у соцмережах, ставте вподобайки та тисніть на “дзвіночок”, щоб отримувати сповіщення про нові випуски