Про Budni
Наші продукти
Погодьтесь, зараз як ніколи варто думати «одне про одного», щоб на стику різних досвідів «народжувати» сильні рішення. Досвід people-менеджерів у таких обмінах думками – на вагу золота, адже, як і в часи пандемії, сьогодні вони опинились у авангарді подій та викликів. Саме вони разом з керівниками компаній формують новий тип антикрихких лідерів у час екстремальної невизначеності.
Який він – тренд на новий тип CEO/HR-лідера – кризового менеджера? На це складне питання Юлія Бабаєва, HRD robota.ua, SHRM, детально відповіла у life talk-проєкті «Як ви?», започаткованому командою KA Group. Юлія у живому проєкті (запис тут) відповіла на питання, з яких вийшов справжній портрет кризового лідера – а які маркери його характеризують, дізнаєтесь із головних тез виступу Юлії.
Лідерство у часи кризи
Про лідерство у часи кризи детально описала у статті Крістін Лагард – президентка Європейського центрального банку. Вона вивчає лідерів сьогодення – керівників організацій, спільнот, держави, компанії тощо. І в своїх думках вона відштовхується саме від викликів, з якими стикаються лідери. Отже, природа сьогоденних викликів така:
Який тип лідерства вимагається сьогодні? Він обов’язково має бути озброєний здатністю будувати мости та знаходити спільну мову. Створювати середовище довіри, слухати інших, поєднуватися з тими, хто відрізняється від тебе, брати до уваги соціальні питання та вміти співчувати.
Кризовий лідер здатен ставитися до команди в першу чергу, як до спільноти особистостей, а не як до ресурсу для досягнення цілей. Такий менеджер демонструє:
Лідер, який надто відрізняється від своєї команди (звичками, світоглядом, інтересами, поведінкою) – крокує до неуспіху. Лідер має бути прототипом, архетипом групи людей, яких він за собою веде. «І я такий, і він такий, і ми такі, як він».
Вони проходять червоною ниткою через всі процеси. Навіть якщо тема комунікацій неприємна, краще хай вона буде жорстка, але правдива.
Якщо комунікації нема взагалі, то у співробітників створюється вакуумна зона, яка заповнюється не тим, чим треба.
Довіра сьогодні – це відсутність страху ділитися своїми, навіть напівсирими думками з однодумцями, командами, відчувати плече і вдячність за такий «напівфабрикат».
Коли ви ділитесь з командою власними думками, непопулярними рішеннями, які ще живуть у вигляді думок, – команда знатиме, що у вас такі думки є. Вам небайдуже. І люди в команді будуть впевнені, що ви з ними обов’язково поділитесь такими рішеннями/думками і надалі. Від цього люди зможуть відштовхуватись, щоб приймати слушні рішення щодо власного життя. Погодьтесь, це важливо.
Що відрізняє сьогодні кризовий менеджмент – це відсутність субординації, регалій його керівника. Так, має виявлятися повага, бізнес-етикет, а відсутність субординації повинна демонструватись через швидкість зворотного зв’язку та доступність вищого керівництва для кожного працівника.
Час показати на практиці, що двері відкриті, що ви можете мене «чіпати за рукав», якщо вам є що сказати. Маркерами кризового менеджменту стають і швидкість, і регулярна комунікація. Краще перекомунікувати, ніж недокомунікувати. Зворотний зв’язок – не тільки зверху-вниз, а й знизу-вверх та в сторони. І звичайно – непопулярні рішення.
COVID-19 навчив, що можна працювати з усіх кутків світу та країни. Дистанційний формат роботи команди є доречним, життєздатним. Головне, на що варто звертати увагу – це безпека та емоційний стан працівників.
Якщо ми говоримо про фізичну присутність працівників (виробництво, рітейл) – тут потрібно шукати шляхи вирішення. Зараз трудове законодавство пішло назустріч і стало більш гнучким. Можна приймати на посаду тимчасово відсутніх фахівців. Потрібно шукати шляхи відновлення бізнесу.
Реальність дуже швидко перевернулася догори дриґом. Ринок праці знову став ринком роботодавця, а не ринком пошукача. Активність роботодавців зменшується, все більше пошукачів шукають роботу. Я чую історії про закриття вакансій за пару годин.
Але варто звертати увагу, що в суспільстві велика соціальна та емоційна напруженість. Тому сьогодні роботодавцям надважливо відпрацювати алгоритми з фідбеком, він має бути якісний та кількісний. Будьте уважними до пошукачів – це наші співгромадяни, наші сусіди, наші люди.
Якщо горщик з водою розбовтати так, що вода з нього буде вихлюпуватися, ніякої нової рідини ви в той горщик не увіллєте. Те саме відбувається і з навчанням для людини, яка потрапила у стрес і сильно внутрішньо «розхитана». Отже, спершу потрібно заспокоїти людей, дати знання з кризової психологічної регуляції, а вже потім давати їм професійні навчання.
Потрібна сильна психологічна підтримка працівникам: гаряча лінія, психологічна підтримка, тренінги для керівників щодо самовідновлення та/або допомоги працівникам (one-to-one), іноді потрібно теж бути психологами.
Читайте більше за тегами: