Про Budni
Наші продукти
Хто з нас не мріяв побувати в Голлівуді, поспілкуватися з всесвітньо відомими акторами або хоча б одним оком їх побачити? Що вже казати про перспективу співпраці з метрами кіноіндустрії!
В українця Павла Ющука така можливість з’явилась. Минулого року він став випускником першої української кіношколи Ukrainian Film School, та отримав від кіношколи грант на навчання на місячному курсі Filmmaking у Нью-Йоркській академії кіномистецтва, як найкращий студент року.
New York Film Academy вважається однією з найвідоміших у світі кіношкіл, яка навчає спеціалістів по всім основним напрямам кіноіндустрії. Вона була заснована продюсером Джері Шерлоком, головний підхід якого полягав у навчанні кіномистецтва через практику. Там вчилися та вчаться син Стівена Спілберга, дочки Мартіна Скорсезе й Аль Пачіно, діти та члени сім’ї Роберта Дауні-молодшого, Боно з групи U2, Сьюзан Сарандон, Террі Гілліама та інших відомих особистостей.
У жовтні Павло вирушив до Флоренції, щоб теж вчитися в одному з численних філіалів Нью-Йоркської академії. Протягом місяця наш герой у влогах буде розповідати про навчання в академії тут і зараз. Пропонуємо до перегляду перший випуск і найголовніші тези.
Вступити до школи легко. Заповнюєш заявку і ти майже там. Для короткострокових курсів обмежень для вступу немає, але до вступу на бакалаврат або магістратуру вимог більше — наприклад, співбесіда та іспит з англійської мови.
Повна програма курсу розрахована на один семестр і складається з трьох блоків, кожен з яких триває чотири тижні. Тривалість навчання ти можеш обрати – 4, 8 або повний курс, 12 тижнів. Місяць обов’язково завершується фінальним показом, тобто кожний блок — це повноцінне навчання, яке має свій результат. З кожним місяцем завдання ускладнюються, використовується більше техніки та творчих засобів. Наприклад, перший місяць навчання зосереджений на візуальній складовій. Робота зі звуком з’являється пізніше, після того, як було засвоєно хоча б базові засоби. Останнє завдання першого місяця – музичне відео, в якому вже можна буде працювати з музикою, але не зі звуками й діалогами.
Вартість навчання складає приблизно $4200 на місяць з урахуванням податків. Додайте до цієї суми переліт, житло та інші витрати, які залежать виключно від вашого способу життя.
Перед початком занять проходить організаційна зустріч, де ми знайомимось один з одним і з програмою курсу. Цікаво, що програму ми отримуємо одразу на 12 тижнів.
Навчання триває кожен будній день з 9:30 до 18:30, теорія чергується з практикою. Серед предметів: режисура, робота зі світлом, робота с камерою, сценарна майстерність, акторська майстерність для режисерів, монтаж. Щодня у нас по три заняття тривалістю 2,5 години кожне. Тобто якщо хочеться щось відзняти для себе, можливість є або на вихідних, або рано-вранці до початку занять. Наші викладачі — американці, мова навчання, звичайно, англійська.
В групі близько 15 осіб, з України тільки я, всі інші — з різних країн світу: Аргентина, Гонконг, США, Молдова, Росія, Італія. Робота побудована таким чином: перед кожним завданням нас розподіляють на групи по 4 особи. Кожен з нас має встигнути побути і режисером, і другим режисером, і оператором-постановником, і помічником оператора-постановника. Для того, щоб кожен розумів, хто що робить на знімальному майданчику. Акторами виступають студенти короткострокового акторського курсу. Сценарії пишемо власноруч.
Якщо раптом захворів та пропустив декілька занять – це твоя проблема, але завжди можна попросити конспект лекції у викладача та домовитись виконати практичне завдання пізніше.
Одне з головних предметів, з якого у нас і розпочалось навчання, — зустрічі командою, crew meeting, такий собі міні-пітчінг, де обговорюються ідеї майбутніх проєктів. Але в ідеї вже має бути production book, що складається з розкладу зйомки, розкадрування, локацій, сценарію тощо. Він готується кожним студентом, на виконання є декілька днів, але можна підготуватись і заздалегідь — домашні завдання є у відкритому доступі. Ваша ідея реалізується за умови виконання мінімальних вимог, в тому числі, наприклад, безпека команди.
Завданням першого тижня була мізансцена — зйомка короткого відео з трьохактовою структурою, яка має початок, середину, кінець. Є обмеження — можна використовувати лише ті засоби, які ми вивчали протягом тижня: статичний штатив, а також метод панорамної зйомки та ефект тілту (панаромірування й нахил). Техніка, яку ми мали у використанні, – це камера Canon 5d mark 3, штативи manfrotto, освітлювальні прилади Arri й фішки типу фоллоуфокуса різних виробників.
Процес отримання та здачі такий, як і у всіх ренталів — перед тим як взяти ми перевіряємо кондиції всієї техніки, підписуємо папери, і в момент здачі співробітники ренталу повторюють цю процедуру. Якщо ти маєш крутішу камеру або якісь фішки, які можуть зробити результат роботи значно яскравішим, — використовувати їх не можна. Якщо ти знаєш більше, ніж інші, — це круто, але використовувати можна лише ті знання, які вам дали на заняттях.
І це головне правило академії — всі рівні. Плюс цього обмеження у тому, що ти починаєш мислити ширше та думати про те, як зробити круто, використовуючи мінімум творчих засобів.
Відверто кажучи, якщо ви вже не новачок і маєте за плечима певний досвід, вам буде не цікаво. Але це можливість практики англійською мовою за американськими стандартами організації процесу роботи знімальної команди. Тому завжди можна знайти щось корисне та необхідне для себе та власного професійного розвитку.
Далі буде…
Фото та відео надані героєм.
Читайте більше за тегами: