Про Budni
Наші продукти
Вербальне спілкування – потужна сила. Навіть єдиним словом можна підтримати людину у важку хвилину, підняти настрій, або навпаки, зіпсувати його серйозно та надовго, навіть завдавши психологічної травми. Інтонація, з якою відбувається спілкування, є найважливішим елементом: наприклад, спокійно промовлене: «Коли ти плануєш закінчити проєкт?» говорить про участь співрозмовника у ваших справах. А от «Чому це ти досі ніяк не впораєшся з проєктом?» вже менш приємне і звучить як докір. А яких моральних втрат завдають дурні питання, «підколки» та мовні маніпуляції!
Вербальний пресинг як вдома, так і на роботі, діє на нерви і не дає змоги вільно існувати. І щоб дати гідну відповідь вербальним атакам, треба навчитись їх розпізнавати. Отже, розглянемо детальніше цей вид словесної агресії та дізнаємося, який спосіб захисту краще обрати.
Вербальна атака – що це?
Вербальна атака – це звернення до співрозмовника, яке несе у собі певний особистий підтекст, гострі висловлювання і супроводжується своєрідною, зрозумілою співрозмовнику інтонацією, спрямоване на створення конфліктної ситуації.
Зазвичай психологічний пресинг викликається не самими словами, які вживає співрозмовник, а саме інтонацією, тоном, які при цьому використовуються.
Маніпулятори зазвичай готові до вербальних атак. Їхньою головною зброєю є інформація про вас, яку вони спочатку збирають: події та проблеми у сім’ї, на роботі, в оточенні. Випадковий витік особистої інформації у довірливих розмовах дає можливість маніпулятору використати її у вербальних атаках: глузливо, з «підколками» та докорами.
Візьміть собі за правило не розповідати людям про власні проблеми та досягнення: маніпулятори та заздрісники є всюди, їх не перемогти, але невідомість захистить ваші особисті кордони.
Захисне спілкування
Та все ж ви не можете завжди бути готовими до несподіваної вербальної атаки: агресор може несподівано вилити на вас порцію критичних коментарів, провокативних запитань, знущальних виразів, докорів. Дезорієнтує і не дасть змоги конструктивно витримати натиск. Для схожих випадків необхідно знати різні методи вирішення: розумні відповіді та хитрощі, які рятують від словесних маніпуляцій, мінімізуючи конфлікт та моральні втрати.
Дієві методи боротьби з вербальних атаками:
У процесі спілкування з агресивними та критично налаштованими людьми, хибна ввічливість змушує вас слухати деструкторів та відповідати на провокаційні питання та питання, що знецінюють. Самодостатність та професіоналізм диктують інше рішення: долати конфлікт технічно, пам’ятаючи про свої сильні сторони та досягнення. Впевненість, світла голова, холодний розум – найдієвіша зброя проти вербальних атак.
Читайте більше за тегами: