Про Budni
Наші продукти
У будь-якому трудовому колективі існує ієрархія, завжди є керівники та підлеглі. У робочому процесі поєднуються люди з різними характерами, вихованням, лінією поведінки. Протягом спілкування виникають різні ситуації, може навіть і не завжди приємні. Зрозуміло, трудові відносини потребують правил та службової дисципліни, без яких неможливий продуктивний робочий процес. Відносини в організації регулюються правилами субординації. Редакцією ми вирішили з’ясувати, як за допомогою субординації можна покращити трудовий процес та створити здорову атмосферу у колективі.
Субординація (лат. subordinatio, sub — під, ordino — призначаю, керую) — вид трудових відносин, у яких нижча за посадою службова особа виконує рішення, накази та вимоги вищого за рангом, посадою або званням працівника, з дотриманням разом з цим правил службової дисципліни, етики та відповідальності.
Будується субординація на принципах відносин між керівництвом та підлеглими, згідно з ієрархією. Регулюється статутом організації та наказами вищого керівництва.
Принципи, загальні для всіх
У різних організаціях, як правило, діють свої, вже давно встановлені, опрацьовані роками робочі відносини. Ми приводимо кілька загальних етичних правил, які позитивно впливають на атмосферу в колективі:
Насамперед, компетентний керівник повинен відчувати атмосферу в колективі, сильні та слабкі якості працівників. Розставляти пріоритети під час розподілу завдань – працівник має знати, що треба виконати у першу чергу. Для ефективного робочого процесу має бути знайдений розумний баланс між авторитаризмом та свободою дій підлеглих. Жорсткий підхід може завадити проявам креативності та призвести до придушення ініціативи з боку працівника.
Психологи запевняють: заведення фаворитів серед підлеглих рано чи пізно призводить до руйнування авторитету керівника. Якщо співробітник заслужив критику, не варто вказувати на його недоліки перед усім колективом. А ось визнання досягнень, слова подяки за вдалий проєкт, гарну працю оголошуються у широкому колі. Позитивним моментом вважається проведення нарад та дискусій, де розглядаються нагальні питання, вислуховуються думки підлеглих.
Спілкування поза межами робочого часу має відбуватися з дотриманням правил корпоративної етики, інакше можливе не бажане панібратство. Фамільярні відносини між керівником та молодшими за посадою робітниками недопустимі.
У відношенні підлеглого до керівника теж необхідно знайти ту саму золоту середину – ніяких «перегинів» та негативного ставлення. У розмовах про робочий процес не допускайте холодного категоричного тону. Проявляйте ініціативу тактовно та компетентно, знайте суть завдання. Ні в якому разі не провокуйте керівника на думку, ніби знаєте у цьому питанні більше, ніж він.
Звертайтесь до свого безпосереднього керівника, адже звертання до вищого керівництва «через голову» ніяк не зміцнить ваш авторитет в організації. Ніколи не критикуйте керівника за його спиною, бо у будь-якому випадку ваші слова дійдуть до його відома, наслідки можуть бути для вас негативними.
У відношеннях з колегами однієї ланки необхідно дотримуватись корпоративної етики: партнерство, доброзичливість, розуміння своїх особистих завдань та повна відповідальність за них. Дуже продумано висловлюйтесь про результати роботи колеги. Жорстка критика, із зачіпанням особистих якостей людини, не сприятиме покращенню робочого процесу та відносин. Якщо одержали колективне завдання, чітко визначте роль кожного у виконанні, щоб запобігти нерівного КПД.
Отже, як висновок можемо сказати, що субординація у робочих відносинах потрібна. Адже у колективі, де до співробітника ставляться з повагою та доброзичливістю, де ініціатива сприймається позитивно, працюється комфортно та результативно.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!
Читайте більше за тегами: