Про Budni
Наші продукти
Щороку у третю середу вересня відзначається професійне свято тих, хто допомагає компаніям знаходити найкращих спеціалістів, а пошукачам отримувати роботу своєї мрії – HR-менеджера. Цьогоріч вітатимуть всіх, хто працює у сфері управління персоналом, 16 вересня. Ця професія з’явилася лише 10 років тому – HR-и замінили радянських кадровиків. Проте на відмінну від останніх, HR-фахівці не лише займаються оформленням документації під час працевлаштування або звільнення. Сьогодні їх коло обов’язків набагато ширше: від пошуку нових співробітників до формування кадрової політики та корпоративної культури компанії. Тож зрозуміло, чому без HR-а не обходиться жодна компанія.
Напередодні свята ми поспілкувалися з представниками професії, які розповіли нам про свій шлях до професії HR-a, важкі та кумедні дні з досвіду. Вони поділилися, які можливості дарує професія та яке має призначення, а також зізналися, які виклики довелося долати у 2020 році.
Антоніна Маринченко, HR-менеджер в Укрпромінвест-агро
Про думку викладачки, що переросла в резюме
Ближче до закінчення НТУУ «КПІ» факультету соціології оцінювала, де зможу застосувати свої знання. Характер свідчив, що я не процесна людина: для мене значимо бачити результат своєї роботи. Також потреба використовувати основи соціології та психології – були важливим критерієм. На кафедрі працювала викладачка, яка зауважила, що в стосунках з однокурсниками я поводжусь, як HR. Власне, думку викладачки я прийняла і за два тижні сформувала резюме на вакансію рекрутера. Що могло бути в тому резюме? Що я шукаю розумного керівника, який готовий дати самостійність для процесії рекрутера. З таким пафосним текстом відправила резюме у рекрутингову компанію. Отримала пропозицію роботи і жодного дня не шкодувала про свій вибір!
Про постійне навчання та гордість за команду
Найважчий день, коли усвідомлюєш межі своєї некомпетентності. Коли розумієш, причина помилок – брак знань, що наявних знань не достатньо. Чому так?
Тому що професія HR – це управління людським капіталом. І вивчення, і застосування нових інструментів управління, технологій автоматизації, підходів з побудови команд, налагодження мотиваційного клімату, формування справедливих і ефективних умов праці – це суть нашої діяльності.
Для того, аби досягти результату, професійного визнання у своїй професії – потрібно знати, вчити, розуміти предметну область.
Найкрутіше – коли досягаєш успіху: коли команда росте, завдяки спільним зусиллям. Коли бізнес, в якому працюєш HR-ом, розвивається. Я кажу не лише про базові показники успішності: якість закритих вакансій, знижена плинність кадрів, сформована система навчання, яка підвищує цінність бізнесу. А й про те, коли команда аналізує конкурентів, пропонує нові нестандартні ідеї, дає додаткову цінність ролі HR.
Про дротики у резюме та дуже турботливих батьків
У роботі HR-а безліч кумедних випадків: коли під час Skype-співбесіди з кандидатом на посаду фінансового директора на задньому фоні заходить (за логікою) його батько у спідній білизні…Німа сцена. Або коли в рекрутинговій компанії ми ставили ставки, яка з двох фіналісток на вакансію головного бухгалтера отримає offer. Або коли телефонує мама кандидата на вакансію головного юрисконсульта і розповідає, що у неї прекрасний син, і краще б мені не зволікати з рішенням щодо його виходу на роботу. Чи коли юний рекрутер з команди чекає виходу кандидата, а кандидат приймає пропозицію роботи іншої компанії – і ви вішаєте резюме на стіну і кидаєте в нього дротики, аби заспокоїтись…
Про можливості професії
HR – це професія, де я можу бути ефективною в ситуації невизначеності. Тут реалізується моя допитливість до нових знань і може застосовуватись вміння налагоджувати ефективну комунікацію.
Тут я можу бачити результати своєї роботи, щодня самостійно приймати рішення, впливати на успішність бізнесу, в якому працюю.
Про виклики 2020
У 2020 з’явився головний виклик – вміння налагодити роботу будь-де з цінним персоналом. Ми змогли не втратити якість роботи в команді, підтримувати внутрішню комунікацію. Проте нам довелось долати труднощі дистанційної підтримки цінності ключового персоналу. Власне, це показує проблему навчання лідерів – надавати зворотний зв’язок персоналу. Тому ми відновлюємо навчання менеджерів способами формування команд.
Маргарита Абрамович, HR Manager, a Specialist у robota.ua
Про шлях від офіс-менеджера до HR
За освітою я психолог, тому робота з людьми для мене завжди була цікавою, і кожна з моїх посад була пов’язана з комунікацією та з допомогою людям. У компанії robota.ua стартувала з іншої позиції (офіс-менеджера), але коли з’явилась вакантна позиція рекрутера, я відразу зацікавилась. На запитання, чому саме ця посада, відповідала: «Хочу допомагати людям». Моя керівниця зауважила: «Ооо, тобі точно в HR». Пройшла відповідні курси і поринула з головою в рекрутинг!
Про найважче у професії
Найважче у моїй професії – відстоювати свою позицію.
В один прекрасний день я зрозуміла, що в кожної людини є своє бачення ситуації і своя думка, часто через це між людьми виникають конфлікти і непорозуміння. Моя думка теж є важливою і має місце, до інших також необхідно прислухатись, але ніколи не зраджувати своїм цінностям!
Про допомогу людям
Люблю свою професію, тому що це допомога людям, які шукають своє місце, допомога керівникам, які в пошуках класного гравця своєї команди!
Про нові виклики і досягнення
Цього року довелося заглиблюватися у сфери, якими раніше не займалися. Спочатку важко, ти не знаєш, як це робити, немає натхнення. Потім збираєшся, максимально концентруєшся і бааам! У тебе вийшло і ти задоволений результатом своєї роботи!
Ірина Гнутова, директор з персоналу в UnionGroup
Про свідомий вибір
У професію я прийшла свідомо. Ще на 4 курсі обрала собі напрям «Управління персоналом». Мені подобається, що наша робота різноманітна та поєднує багато ролей. Потрібно бути економістом, організатором, психологом, коучем, тренером, дослідником, журналістом і ще багато ким.
Моїм першим місцем роботи стала компанія АЛЛО. Туди я прийшла, як менеджер з навчання. Але спочатку моїми обов’язками було організовувати тренінги: купувати продукти на кава-брейки, замовляти обіди та друкувати роздатковий матеріал. Багато навчалася, впроваджувала, експериментувала. Мені дуже пощастило, що керівники дозволяли повну свободу дій та робити помилки. У 2010-2011 роках пройшла програму навчання HRM-MBA в Школі Анни Власової. Це дозволило систематизувати наявний тоді практичний досвід.
Про подолання спротиву людей та системи
Найважчий, але найцікавіший досвід був на державній службі. Після Майдану, у 2014 році, я прийшла працювати в Адміністрацію Президента України. Тоді ще озброєні люди спали в коридорах. 5 років я працювала над змінами в державній службі. Після Адміністрації було ще кілька Міністерств та безліч проєктів.
Розробляла нормативні акти, брала активну участь у реформах. Створила першу та єдину повноцінну службу управління персоналом у державному секторі. Складніше за все було долати постійний супротив системи та людей. Але я багато зробила та пишаюся цим досвідом.
Про стресостійкість кандидата
Якось, помилково, ми дали кандидату на ТОП позицію анкету прибиральниці. Поважний чоловік півгодини відповідав на запитання про миючі засоби та режими прання. Побачивши анкету ми довго сміялися. Але потрібно віддати належне стресостійкості кандидата.
Про «передову» бізнесу
HR-менеджери завжди на передовій. Ми визначаємо стратегію організації, впроваджуємо зміни та спрямовуємо людей. Це змушує не стояти на місці, а постійно розвиватися. Щоб не встигати за бізнесом, а бути попереду та вести за собою.
Про зміни карантину
Криза 2020 року безпосередньо пов’язана з людьми, бо йдеться про життя та здоров’я. Наші завдання – з одного боку забезпечити безпеку працівників, з іншого – не втратити продуктивність. Окрім того, після тотального карантину та кількох місяців вдома, люди почали більше цінувати свій вільний час, спілкування з близькими, турботу про себе. Зараз виграють ті компанії, які будуть більш гнучкими та людяними.
Переглянути вакансії HR-менеджера
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!
Читайте більше за тегами: