Про Budni
Наші продукти
Складні розмови із колегами – це константа нормального робочого процесу. Власне – це навіть провокатор розвитку, як кар’єрного, так і особистого. Ніхто ще не ставав впевненим у собі професіоналом та гарним комунікатором, всіма силами уникаючи конфронтації та подобаючись усім. Проте більшість людей відчайдушно уникають непростих та спірних тем, залишаючись таким чином у безпечній, знайомій, але «болотистій» зоні комфорту.
Ми підготували 10 порад, що підштовхнуть вас до сміливих рішень.
1. Підготуйтеся
Якщо ви хочете когось переконати – перш за все, вам треба підготувати аргументацію. Вона може бути раціонально або ірраціональною, в залежності від людини та теми питання. Подумайте, що прозвучить переконливо не для вас, а саме для людини, з якою ви збираєтеся щось обговорити.
Якщо ви хочете підвищення зарплати або бюджет на втілення свого проекту – підготуйте залізні фінансові аргументи. Говоріть про те, що цікавить роботодавця – ваша продуктивність, доцільність пропозиції і так далі.
2. Оберіть час
Якщо вам потрібно обговорити критичне зауваження на адресу вашої роботи – зробіть це якомога швидше. З кожним згаяним днем ваше питання втрачає актуальність, тож одного ранку, коли ви врешті вирішите «вийти з тіні», буде запізно. У той же час, якщо ви маєте на меті підвищення, іноді варто дочекатися слушного моменту, коли хтось звільнятиметься або піде у декрет.
Звертайте увагу на настрій співрозмовника. Деякі теми іноді дійсно не варто зачіпати. Спитайте, чи комфортно було б колезі обговорити проблему саме зараз, або дозвольте йому обрати зручний час. Так людина отримає відчуття контролю над ситуацією і буде більш відкрита до діалогу.
3. Оберіть місце
Якщо тема вашої розмови потенційно збентежить або роздратує співрозмовника, не варто обирати відкриті, людні простори. Іноді на публіці люди поводять себе зовсім інакше, ніж наодинці. Тож в залежності від питання до обговорення оберіть нейтральне, спокійне місце. Наприклад – кабінет, або, для більш розслабленої, неформальної атмосфери – кафе. Якщо ви не впевнені в психічній надійності опонента, порадьтеся щодо зустрічі з HR. Можливо, є сенс запросити його на обговорення проблеми.
4. Підготуйте свою позицію
Дуже важливо вступати у дискусії або складні розмови зі впевненістю у своїй позиції. Переконайте спочатку себе, бо замість вирішення проблеми отримаєте ніяковіння, спітнілі долоні та відкриту проблему. Важливі ваші рухи, тон голосу, темп, погляд. Насправді усе це часто говорить переконливіше, ніж ваші слова.
5. Говоріть прямо і коректно
Не обов’язково загортати критику в обгортку з позитиву, достатньо просто коректно її висловлювати. Наприклад, за допомогою «Я» – послань. Не «Ви постійно затримуєте зарплату і це мене дуже бісить», а «через те, що ви останнім часом пізніше нараховуєте зарплату, я почуваюся не цінним працівником».
6. Не втрачайте мету бесіди
Нерідко ваше обурення або критику можуть обернути проти вас. Наприклад, ви говорите: «Останнім часом ти звалюєш усю роботу на мене, хоча робити ми маємо її разом». А вам відповідають – «якби ти пояснив як», або «тебе ніхто про це не просив». Пам’ятайте мету вашої розмови – «Я хотів би, щоб ти почав працювати».
7. Не відволікайтеся на емоції
Сльози, злість чи істерики – це реакція на стрес. Нехай вони вас не бентежать. Будьте готові, що розмова навряд чи виявиться легкою і такі ситуації можливі. Просто зачекайте, доки співрозмовник заспокоїться, і продовжуйте. Не переходьте на емоційний рівень спілкування – він неконструктивний і не професійний.
8. Створіть діалог
Іноді, щоб переконати людину, достатньо просто гарно її слухати. Не чекаючи моменту, аби вставити запитання або розповісти свою історію, а саме слухати. Заохочуйте співрозмовника поділитися своєю думкою з цього приводу. Чим більше ви дасте йому свободи висловлювати свої думки (мовчатимете), тим вірогідніше він піде на поступки. До того ж, можливо, ви побачите предмет обговорення з іншої перспективи.
9. Робіть компліменти
Колега з більшим задоволенням піде вам назустріч, якщо ви згадаєте та похвалите його здібності, досягнення, сильні сторони. Не «я вже давно заслуговую на підвищення», а «Впевнена (-ий), що ви, як відповідальний та далекоглядний керівник, оціните доцільність переведення мене на цю посаду». Або спробуйте замаскувати ваше питання під прохання про професійну пораду. Почніть із «Мені було б дуже цікаво почути вашу професійну думку..». Для підсилення ефекту частіше називайте людину на ім’я.
Інші статті по темі:
Work-life balance: 5 основних правил для досягнення гармонії
Обережно, вас використовують: 6 найпоширеніших видів маніпуляцій
Читайте більше за тегами: