Про Budni
Наші продукти
Роботодавці, які переглянули своє ставлення до працівників і дійшли висновку, що люди – це все-таки капітал, а не ресурс, вигадують цікаві, а часто навіть надзвичайно креативні та несподівані способи підвищення продуктивності співробітників.
Робота стоячи
Сидячий спосіб життя має безліч небезпек – зокрема, є чинником виникнення проблем зі здоров’ям серця, хребта, суглобів, а також негативно впливає на роботу мозку. Тому поширилася мода на роботу стоячи (standing desk). У багатьох компаніях навіть створили спеціальні робочі місця для тих, хто працює на ногах, а у виробництві офісних меблів з’явилася нова перспективна ніша. Роботу в класичному положенні, сидячи, дехто навіть почав порівнювати з палінням.
Відгуки різні, серед них багато схвальних: люди відзначають, що така практика позитивно вплинула на продуктивність та самопочуття. Проте з’явилися і дослідження, які підтвердили, що робота стоячи не менш, а можливо навіть більш шкідлива для здоров’я (зокрема, ніг).
Істина традиційно посередині: оптимально організувати різні робочі місця або встановити меблі, положення яких можна регулювати, щоб змінювати положення. І звичайно – стимулювати фізичну активність: чергувати роботу сидячи/стоячи з короткими прогулянками (як мінімум до кулера), займатися спортом тощо.
Практика має «лайтову» версію – наприклад, звичка вставати з-за сидячого робочого місця при певних діях (коли треба подзвонити, надіслати листа, викинути сміття). Є і «хардова» – так, доступні моделі, які суміщають робочий стіл та бігову доріжку.
Наради в планці
Переговори, які проводяться невчасно, неефективно, із залученням нерелевантних фахівців тощо, дарма витрачають купу часу працівників. Зокрема, проблема в тому, что на нараді, особливо якщо людей багато, а кисню в приміщенні – мало, легко розслабитися в м’якому кріслі та поринути в особисті думки, якщо не солодкі сни. Проте активність на нараді можна стимулювати. Варіант – проведення переговорів, стоячи в планці: питання вирішуються блискавично, зайвих розмов ніхто не веде (фізично не може), час не тягне. Простіший варіант практики з аналогічною ідеєю – проведення нарад стоячи.
Медитація перед переговорами
Це дозволяє сфокусуватися на зустрічі та провести її максимально ефективно. Дедалі частіше медитації проводяться в офісах і на постійній основі, заняття стають частиною програм турботи про ментальне здоров’я працівників. За відгуками тих, хто практикує медитацію на робочому місці, це допомагає проводити профілактику стресів та вигорання, а також покращує уважність та зосередженість. Якщо компанія не наймає тренера, який керує процесом, економ-варіант – встановлення додатків з голосовими підказками.
Спортивний куточок
У залежності від політики компанії в питаннях wellbeing, бюджету та офісного простору, це може бути і повноцінний спортивний зал із запрошеним тренером, і базовий варіант – наприклад, турніки, шведська стінка, тенісний стіл чи фітболи (на останніх можна або розім’ятися під час перерви, або навіть працювати за робочим столом).
Капсули сну
Лишилися в минулому часи, коли за короткий сон на робочому місці можна було отримати щонайменше догану. Нині прогресивні роботодавці самі створюють просто в офісі кімнати або капсули, в яких співробітники можуть подрімати, якщо мають таку потребу. Приміщення мають відповідні побутові умови, звукоізоляцію та часто оснащені додатками, що допомагають спати протягом оптимального для відновлення сил часу.
Музична кімната
Ідеальний спосіб розслабитися та поповнити запаси енергії для меломанів. Для таких кімнат (зазвичай звукоізольованих, адже не всім комфортно працювати під хеві-метал), компанії купляють музичні інструменти, на яких грають співробітники – і отримують власну корпоративну групу, і допомагають працівникам перезавантажитися протягом робочого дня.
День здоров’я
В деяких компаніях турбота про здоров’я вплетена в культуру і проявляється в конкретних практиках – наприклад, таких, як сеанси масажу або робота з психотерапевтом просто в офісі. Але навіть один день на рік, присвячений цій надважливій темі – здоров’ю співробітників – має цінність. Наприклад, у цей день роботодавці можуть запрошувати лікарів для проведення оглядів, організувати лекції та майстер-класи зі здорового способу життя, харчування, першої медичної допомоги, влаштувати фруктовий фуршет тощо. Ця «цеглинка» позитивно впливає на зміни ставлення працівників до власних ресурсів.
Читайте більше за тегами: